Küldetésünk

Küldetésünk

Miért tesszük?

Nemzetközi kutatások alapján a kis- és középvállalkozások 80%-a nem éli túl a generációváltást.

Mit teszünk?

Küldetésünk, hogy a cégalapítókat és utódjaikat támogassuk abban, hogy generációkon át megőrizhessék családjuk munkájának gyümölcsét, akár a stafétabot zökkenőmentes átadása, akár az önjáró vállalkozás kialakítása, akár annak méltó áron történő értékesítése a cél.

Hogyan tesszük?

Együttműködéseink során a cégtulajdonosokat az általuk megfogalmazott cél elérésében támogatjuk, miközben az eddig felépített életművet és a vállalkozáshoz fűződő családi kapcsolatokat tiszteletben tartjuk.

Kikkel tesszük?

Munkatársaink különböző iparágakban, különböző szakterületeken szereztek legalább 10 éves tapasztalatot, továbbá közép- és felső vezetői, akár cégvezetői gyakorlattal is rendelkeznek, így átérzik azokat a problémákat, amelyek ügyfeleinket napi szinten foglalkoztatják.

Értékeink

Értékeink

Bizalom

Hisszük, hogy a kölcsönös bizalom az őszinteség, tisztelet, következetesség és transzparencia eredménye, amely nélkül nem lehet hosszú távon fenntartható, valódi értéket teremteni.

Siker

Hisszük, hogy a siker csak makrokörnyezetben értelmezhető igazán. Együttműködéseinkben törekszünk arra, hogy ne csak a vállalkozás, hanem a változási folyamatban résztvevő egyének, ezáltal azok családjai, továbbá a vállalkozás partnerei egyaránt érezzék a pozitív hatást. Hisszük továbbá, hogy a sikeres vállalkozás biztonságot teremt és felelősséget vállal a környezetéért.

Egyszerűség

Hisszük, hogy az egyszerű dolgok a nagyszerűek, törekszünk ezért azokra a lehető legegyszerűbb megoldásokra, amelyek egyben egyensúlyt és stabilitást is biztosítanak.

Fejlődés

Hisszük, hogy a kísérletezés, a tapasztalati úton történő tanulás, kritikus önreflexióval párosítva az egyéni és szervezeti fejlődés záloga.

Öröm

Hisszük, hogy pozitív energiákkal teli együttműködésekben érdemes dolgozni, amelyekben partnereink és csapattagjaink egyaránt megtalálják az örömöt. Hullámvölgyekben útitársunk a humor.

Munkatársaink

Munkatársaink

 

Molnár Szabolcs

Molnár Szabolcs – szervezetfejlesztő, ügyvezető

Eredeti végzettsége közgazdász. Multinacionális vállalatoknál – többek között Opel, Alcoa, MTD – szerzett szakmai, közép- és felső vezetői tapasztalatot gyártás, logisztika, lean, valamint termékcsalád transzfer és telepítés terén. A lean elveket 2000-ben kezdte el alkalmazni, miközben szakmai tudását az USA-ban, Németországban és Mexikóban töltött lean projektek során mélyítette el.

2005-ben lépett lean tanácsadói pályára, az E-Con Csoport társalapítója, ügyvezetője. Számos hazai szolgáltató (pl. Avis Budget Group SSC, E.ON, Eurest, Lufthansa Systems, Metro) és gyártó vállalat (pl. Audi, Bosch, Coloplast, Continental, Eissmann, MOL, Slovnaft) munkatársainak - operatív szinttől a felső vezetőkig - és folyamatainak fejlesztésében működött közre, a lean stratégia kialakításától, a projekteken át egészen a képzések lebonyolításáig.

A Lean Enterprise Institute (LEI) hazai szervezetének társalapítója, amelynek 2011 szeptemberi alapítása óta annak elnökeként a lean szakma népszerűsítésén, fejlesztésén dolgozik. 31 ország LEI szervezetének vezetőjével együtt tagja a nemzetközi Lean Global Network (Cambridge, USA) elnökségének. Számos nemzetközileg elismert lean szakkönyv magyar nyelvű kiadásának szakmai lektora.

Több alkalommal oktatott lean ismereteket a Budapesti Corvinus Egyetem, valamint a Pannon Egyetem hallgatóinak. Részt vett a Bosch Lean Akadémia kidolgozásában és elindításában.

2016 óta szakmai tapasztalatát a hazai kis- és középvállalatoknál (KKV) is kamatoztatja, azóta azok fejlesztésével, szervezeti átalakításával is foglalkozik, továbbá támogatja ezen cégek tulajdonosait a generációváltás folyamatában.

 

Pálos Ildikó

Pálos Ildikó – szervezetfejlesztő

10 évet töltött középvezetőként hazai és multinacionális gyártó- és szolgáltató vállalatoknál logisztika területen. Az elektronikai bérgyártásban tevékenykedő Elcoteq Kft.-nél sikeres projekttranszfereket hajtott végre Kanadából, Mexikóba és Kínába.

2007 óta foglalkozik magyarországi kis-és középvállalatok (KKV) szervezeti átalakításával. Coach és mediátor tevékenysége során megszerzett tapasztalata sokat segít a cégvezetőkkel való munkájában, akár krízishelyzetekben is.

Függetlenül attól, milyen iparágban működő ügyfelekkel dolgozik (pl. autóipari beszállító, orgonaépítő manufaktúra, tervező iroda, inert hulladékkezelő, csárda, ökopark, víziszárnyas tenyésztő, tejipar, cipőgyártás), munkája során általában a fő cél a vállalkozások hosszú távon fenntartható működése, a tulajdonos minél kisebb napi jelenlétével. Munkájának eredményeként menekült már meg vállalat pénzügyi csődtől, más esetben a cégvezetővel történő közös munkával eladhatóvá tették azt, vagy a tulajdonos elkezdhette élvezni évtizedes munkája gyümölcsét, jut ideje családjára, hobbijára is.

Képzett LEGO® SERIOUS PLAY® facilitátor, amely módszertan segítségével a cégvezetők hétköznapi rutinjuktól távol álló területeken tudnak kézzelfogható eredményeket elérni. A módszer hatékonyan alkalmazható pl. céges jövőkép, stratégia megfogalmazása, új termék bevezetése, valamint széthúzó csapatok összekovácsolása esetén is.

Szervezetfejlesztés témában a Pécsi Tudományegyetemen vezetett kurzust, vendégelőadóként azóta is tart előadásokat a témában.

 

Bauer Tímea

Bauer Tímea – szervezetfejlesztő

Eredeti végzettsége közgazdász. 2006 óta regisztrált mérlegképes könyvelő, valamint társadalombiztosítási szakelőadó.

2004 óta közép- és felső vezetőként dolgozik termeléssel és kereskedelemmel foglalkozó kis- és középvállalatoknál pénzügy, számvitel, HR és kontrolling területeken.

Több gyártással és kereskedelemmel foglalkozó kis- és középvállalatnál szerzett átfogó, rendszerszintű gyakorlatot a hatékonyan működő és fenntartható szervezet kialakításában, mivel a pénzügyi területen kialakított hatékony folyamatok sikereinek köszönhetően felkérték egyéb társosztályok folyamatainak fejlesztésére, átalakítására is. Ezen folyamatelemzési és folyamatfejlesztési munkák eredményeként tett szert tapasztalatra termelés, logisztika, beszerzés és kereskedelmi területeken is. A folyamatok fejlesztése mellett, az eredmények hosszú távú fenntartásához elengedhetetlennek tartja, hogy olyan szervezeti egységeket építsen fel, amelyek készek megújulni és megfelelően motiváltak.

Munkájában számára a legnagyobb értéket az jelenti, ha a különböző területek a „rendrakást”, azaz a fejlesztést követően mérhető eredményeket érnek el, úgy mint: a vállalkozás felesleges adminisztrációs terhektől szabadul meg, a hatékonyabb folyamatok következtében mérhető megtakarítást realizál, vagy pénzügyileg is kimutatóvá teszik a selejtet.

 

Dobay Balázs

Dobay Balázs – szervezetfejlesztő

Végzettségét tekintve közgazdász, emberi erőforrás tanácsadó. 15 év közép- és felső vezetői gyakorlatot szerzett kis- és középvállalati, nagyvállalti és államháztartási területen pénzügy, számvitel, HR és stratégiai menedzsment témakörökben, az oktatástól, a gyártáson át a mezőgazdaságig, több területen.

2015 óta nemzetközi minősítésű (ICF ACC), professzionális üzleti és üzletfejlesztési coach.

Vállalkozási, államháztartási és IFRS mérlegképes könyvelő, előbbi két területen állami regisztrációval. 2012 óta az NGM (korábban PM) megbízásából közgazdasági szakterületen dolgozó, aktív OKJ vizsgaelnök és vizsgabizottsági tag. 2018 óta Kamarai Gyakorlati Oktatói Vizsgabizottsági Tag.

2013 óta foglalkozik főtevékenységként interim menedzsmenttel, tanácsadással, coachinggal, szervezetfejlesztéssel. Tevékenységét elsősorban a kis- és középvállalatok szervezeti felépítésére és működésére, alkalmazott üzleti logikáira, szervezeti-, pénzügyi-, számviteli kérdéseire fókuszálja. A felsorolt területekhez kapcsolódóan kiemelten fontosnak tartja a kommunikációs, informatikai, HR, valamint vezető- és munkatársfejlesztési kérdéseket is.

A PBKIK Humán Klub egyik alapítója, önkéntes tagja az ICF magyar fejezetének, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarának, valamint a Kreatív Ipari Klaszternek. A Rayner Institute Hungary alapítója, és magyar nyelvű coach képzésének szakfordítója, vezető oktatója. A H2020 projektekben közvetlenül az EU-val dolgozó (EC EASME) Business Innovation Coach.

 

Józsa Mónika

Józsa Mónika – szervezetfejlesztő

Gazdasági végzettséggel, a rendszerváltást követően „első generációs”közép- és felső vezetőként kezdte pályafutását több, mint 25 évvel ezelőtt, a multinacionális cégek Magyarországra érkezése idején. Több üzleti területen és többféle pozíciót betöltve kísérte végig a közép-kelet-európai régióba érkező nagy nemzetközi cégek „helykeresését”, kezelve az ezzel járó szakmai-, szervezeti- és kulturális kihívásokat.

Olyan, piacukon meghatározó vállalatoknál dolgozott, mint a Kraft Jacobs Suchard / Kraft Foods (ma Mondelez), a Nielsen Research, vagy a Telenor.

E meghatározó évek alatt szerezte szakmai- és vezetői tudását, gyakorlatát, a szervezeti kihívások kezelésében szerzett tapasztalatát, valamint túlnyomórészt több üzleti területen átívelő munkaköreinek köszönhetően egyik erőssége, hogy „madártávlatból” is hamar képes átlátni a folyamatokat, rendszereket. A szakmai- és szervezeti helyzetek összefüggésükben való kezelésének képességét az utóbbi években külső tanácsadóként kamatoztatja különböző hazai kis és közepes méretű vállalatok megbízásából, elsősorban szervezetfejlesztési, illetve üzletfejlesztési témákban segítve munkájukat.

Az élelmiszeriparban (gyártás, kereskedelem), valamint a fogyasztói piackutatás (élelmiszerek és vegyiáruk piaca), telekommunikáció, idegenforgalom, felsőoktatás, és különböző szervezetfejlesztési szolgáltatások területén dolgozott már.

Marketing (stratégia, termékfejlesztés, termékbevezetés, termék- és márka menedzsment), értékesítés (területi értékesítés, ügyfélszerzés, ügyfél menedzsment), üzletfejlesztés, logisztika, projekt menedzsment, szervezetfejlesztés területen rendelkezik sokéves tapasztalattal üzleti, illetve tanácsadói oldalon.

 

Dr. Titkos Csaba

Dr. Titkos Csaba

1981-ben szerzett közgazdász diplomát a PTE KTK-án, majd 1986-ban végzett oktatási szociológusként az ELTE BTK-án. 1997-ben lett a Magyar Pszichológiai Társaság okleveles T- csoport vezető trénere. Részt vett pszichodráma képzésben és integratív pszichoterápiát tanult. 2005-től a Magyar Pszichodráma Egyesület pszichodráma vezetője. 2009-től képzett coach. 1982 óta a PTE-n oktat, itt védte meg 2000-ben Ph.D disszertációját, 2001 óta docens. 2015-ben habilitált. Az év menedzsment oktatója volt 2008-ban és 2015-ben a PTE KTK-án. Kutatott Bayreuthban és Tübingenben.

Oktatott a PTE különböző karain, főként kompetencia fejlesztés fókusszal. Tréningeket vezetett többek közt az AAM, az Audi, az E.ON, az MNB, a MATÁV, az ITSH, a MÁV a TDK, NOKIA munkatársai, vezetői számára.

Szervezetfejlesztőként és coachként termelő, szolgáltató, kulturális területen működő cégeknél dolgozik.

Önismereti, pszichodráma csoportokat és egyéni terápiákat vezet. Fő érdeklődési területe a személyiségfejlesztés, az emberi viselkedés, a csoportmunka, a kompetencia-fejlesztés.

A generációváltás kapcsán kis- és középvállalkozások alapítóit és a céget átvenni készülő utódokat támogatja az átmenet emberi, lelki folyamatában.

Témába vágó könyvei:

  • Csoportmunka a 90-es években (PTE KTK 2000)
  • Önismereti alapok. Nézőpontok – folyamatok – módszerek (PTE KTK 2018)
  • Ideáltípusok, Intervenciók, Innovációk: Ideáltípusok a tudásátadásban, Intervenciók a fejlesztésben, Innovációk az oktatásban, (Saarbrücken: GlobeEdit, 2017)
Nyitott vagyok egy beszélgetésre

Kérem, vegyék fel velem a kapcsolatot, mert szeretném jobban megérteni, hogyan zajlik egy ilyen együttműködés!